Meteen naar de inhoud

Kiezen tussen IK1 of IK2.

We staan voor het stoplicht vlakbij school.
Mijn dochter zegt: ‘Ik hoop dat ik straks geen black-out krijg bij mijn wiskunde toets.’
Ik antwoord: ‘Dat hoop ik ook niet en sterker nog daar kunnen we wel wat aan doen. Zeg het maar, Nanna1 of Nanna2?’
‘Nanna1.’
‘Wat zijn de kenmerken van Nanna1?’
‘Nanna1 heeft zelfvertrouwen, gelooft in haar kunnen. Dat ze de toets goed gaat doen. Ik heb voor de toets geleerd dus dan komt ’t wel goed.’
‘Helder. En wat zijn de kenmerken van Nanna2?’
‘Nanna2 is bang dat ze alles vergeet. Dat het mis gaat. Dat er iets gevraagd wordt, dat ik niet heb geleerd. En ja, dat ik een black-out krijg…’
‘En wat doe je als je tijdens de toets ineens denkt: Oh jee, dit gaat niet goed.’
‘Dan zeg ik STOP en adem ik een paar keer in en uit. En dan zeg ik tegen mezelf: Ik ben Nanna1.’
‘En werkt dat?’
‘Ja.’

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.